Massaaaaaage?? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joost en Mar - WaarBenJij.nu Massaaaaaage?? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joost en Mar - WaarBenJij.nu

Massaaaaaage??

Door: Mar & Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Mar

03 November 2013 | Thailand, Chiang Mai

Mar:
Na uitgezwaaid te zijn door onze ouders stapten we op het vliegtuig van China Airlines dat ons naar Bangkok zou brengen. Tien lange vluchturen later kwamen we vermoeid (geen uurtje kunnen slapen helaas) aan op het moderne vliegveld van Bangkok, waarvan we de naam nog steeds niet goed kunnen uitspreken.

De bagage kwam gelukkig heel snel dus liepen we al gauw richting de uitgang van het vliegveld waar we met een warm dekentje werden toegedekt. Warm? Zeg maar heet! Een drukkende hitte gecombineerd met geuren die ik nog nooit had geroken. Een mix van smog, kruiden en uitlaatgassen. Meteen een taxi aangehaald die ons naar het centrum zou rijden. Onze chauffeur en zijn knalroze taxi konden er wat van: karren met die bak en lekker veel inhalen, desnoods over de vluchtstrook heen. De meter liep, dus dat was in ieder geval een goed teken, want we hadden al veel verhalen gehoord van mensen die een 'fixed price' hadden afgesproken en vervolgens de discussie achteraf met de chauffer altijd verloren hadden: die fout wilden wij dus niet maken! Hoe we het toch voor elkaar kregen weet ik niet, maar bij aankomst van het hotel kwam er toch nog ineens 125 Baht bij. Tolweg ofzo? Het zal wel, we waren bij het hotel, dus wij blij en hij blij.

Omdat we zo vroeg bij het hotel aankwamen (7.30 uur) konden we nog niet inchecken. Balen! - dachten we, want we wilden eigenlijk even lekker een flinke power nap doen. Gelukkig hadden ze ook een zwembad met kleedhok/douche/toilet en al en we mochten daar wachten tot we om 14.00 uur mochten inchecken. Prima! Dolgelukkig lagen we dan ook 3 minuten laten in bikini en zwembroek aan het zwembad, tussen de skyscrapers in: Welkom in Bangkok!

Na een powernap aan het zwembad waren we klaar om de stad in te gaan. Omdat we al besloten hadden niet te lang in Bangkok te blijven omdat we door wilden naar Chiang Mai, leek het ons een goed idee om de treinreis te regelen. Van Bangkok naar de twee-na grootste stad rijdt een nachttrein die je binnen 12 uur afzet. En ondertussen kun je (hopelijk) slapen. Echter, aangekomen bij het treinstation van Bangkok om dit te regelen, bleek dat de treinen niet reden vanwege werkzaamheden. Een alternatief bleek de bus. Dit zagen we niet echt zitten en hebben uiteindelijk gekozen voor een binnenlandse vlucht van Air Asia. Met de app op onze iPhone was het zo gepiept: ingecheckt en wel! Deze vlucht zouden we 1 november gaan maken.

Die avond zijn we gaan eten in de straat waar we meteen als celebs werden behandeld, want we mochten meteen op de foto. Niet met degene de foto wilden hebben, nee, Joost en ik samen, haha! Vervolgens kwamen we in de straat langs allemaal schaars geklede dames die Joost graag van een massage wilden voorzien. Overal waar we liepen galmden dan ook hun aziatische schelle stemmen: massaaaaaaaaaaaage??? Met een blij einde, uiteraard.

Omdat we al goede recensies hadden gekregen over een fietstocht door een Nederlander - Co van Kessel, hebben we deze voor de volgende dag geboekt. Een hele dag van 10-18 op de fiets tussen alle kleine steegjes in deze mega stad waar je zelf niet zou komen. Met onze gezellige tourguide Ann (spreek uit ON van ON/OFF - grapte ze zelf) en Andy en Pio zijn we met nog 6 anderen door Bangkok gesjeest om via trein en longtail boot nog andere mooie plekjes buiten Bangkok te bewonderen. Super mooie tocht, met heel veel groen en natuur, wegen zo smal dat je er maar net overheen kunt fietsen en daarbij uitkijken geblazen met aan beide kanten water!! De Rus in ons groepje had er moeite mee en knalde ervoor al tegen menig prullenbak aan, maar de smalle bochten over de weg langs het water heeft hij gelukkig overleefd. En onze zonnekap van de camera ook! Deze viel in het water (shit!!) maar werd thank goodness gered door een aantal jongetjes die daar aan het zwemmen waren. Kap kun kga!! = dank je wel! Verder wel heel bizar om te zien dat arm en rijk hier zo naast elkaar leeft. Aan de ene kant van het water worden enorme villa's gebouwd, terwijl aan de andere kant je je af vraagt of die mensen uberhaupt wel een wc hebben... Erg indrukwekkend.

Aan het eind van deze te gekke fietstocht stapten we gutsend van het zweet (het was dan ook 35 graden....) van onze fiets en zijn we met een pasgetrouwd Nederlands stel en een Belgisch stel een hapje gaan eten in de buurt van Kao San Road - een heel touristische straat in Bangkok - om na het eten met de tuk tuk weer naar het hotel te gaan. Ook echt een belevenis die tuktuk! Eerst lekker onderhandelen over de prijs om vervolgens scheurend door de stad te gaan met een heerlijke uitlaat in je gezicht. Nee, de lucht in Nederland adem ik liever in dan dit, maar het was hoe dan ook echt een top dag!

Joost:
Na twee dagen concluderden we dat Bangkok niet helemaal onze stad blijkt te zijn. Dus besloten we naar Chiang Mai te verkassen, helaas reed de befaamde nachttrein niet. Het alternatief was een tien uur durende busrit. Met nog de vorige tien uur durende rit in ons lichaam besloten we dat aan ons voorbij te laten gaan en voor vijftien euro p.p. meer, eieren voor ons geld te kiezen en een binnenlandse vlucht te boeken van Bangkok naar Chiang Mai met Air Asia. Zo geboekt zo gedaan en na een korte (turbulente)vlucht van een uur stonden wij heel decadent en fris als een hoentje in Chiang Mai. Dit voelde direct beter aan, zowel letterlijk als figuurlijk. De temperatuur ligt in het noorden wat lager en met name merk je het verschil in de luchtvochtigheid. Tevens is de stad veel rustiger, overzichtelijker en schoner.We zijn op ons gemak de stad gaan verkennen en zijn daarbij heerlijke restaurantjes tegen gekomen. Ons hostel lag binnen de stadsmuren van het oude centrum en had een cozy houten tropische sfeer.

Zaterdag hebben we een scooter gehuurd en een beetje door het stadje gebromd. Zo reden we een aantal straatjes achter een open schoolbus aan met kinderen die het maar al te interessant vonden, twee van die lange buitenlanders op een scooter. Na een High Five tussen Mar en de kids zag ik de jongens glunderen van geluk!

Zondag zijn we gewapend met onze nieuwe camera op tempeljacht gegaan. Natuurlijk moesten onze voetjes na deze Buddhistische tocht worden verwend en gunden we onszelf een Thaise Massage. En ik hoor je denken, toch niet die meisjes op hoge hakken die mij in het voorbij gaan over mijn buik strelend in mijn oor fluisteren-Massaaaage?
Dat niet maar om het toch een beetje spannend te houden gingen we naar een salon waar de masseuses oud gedetineerden zijn en hier een nieuw leven opbouwen. Nu weet ik niet waar mijn masseuse ooit voor heeft gezeten maar wat zat er een kracht in dat vrouwtje, ze trok met tot krakens toe helemaal uit elkaar. Na de uur(!)durende behandeling gaf ze me de tip dat ik volgende keer maar een twee uur durende behandeling moest kiezen, zo vast zat alles.
Toen we buiten de straat op liepen was die inmiddels volledig gevuld met allemaal kleine kraampjes. De zondagmarkt is een geweldige bezienswaardigheid waar je alles kunt kopen, wij moesten ons dan ook in houden!

Kortom de eerste week is bijna voorbij en wij hebben het ontzettend naar ons zin!
Morgen gaan we een kookcursus volgen en dinsdag gaan we naar de olifantjes!

Missen jullie ons al? Ligt er al ijs op de sloot?

Ons hostel is tevens erg gastvrij naar muggen dus wij zoeken nu weer dekking onder onze klamboe.

Dikke kus!

• 03 November 2013 - 17:35

Tieme En Cokkie:

he wereldreizigers,

Mar, we zien je zo die high five doen met die kinderen; een boks hoort er de volgende keer ook bij, toch? Goed jullie best doen op de kookcursus dan mogen jullie van Cokkie de hele kerstmaaltijd verzorgen in januari! Lekker veel lijst, witte lijst, gele lijst, bluine lijst! Dombo verheugt zich al op jullie komst! Joost, we hebben al 2 molentochten gereden: 1 op het Spaarne. Je moet wat "losser"worden jongen! Misschien toch die happy end erbij?! Mar, heb jij ook een massage gehad? We zijn stik jaloers op jullie en laat al die verhalen maar komen. Dikke kus,
    paps en mams

• 03 November 2013 - 17:38

Tieme En Cokkie:

Leuke foto's trouwens! x

• 03 November 2013 - 18:03

Eline:

Husky en Joost! Super leuk verslag, ik heb een abonnement genomen :-) Ik blijf jullie volgen dus, njoy de olifantjes en de kookcursus en geniet van ieder moment. Die tijd gaat vlieeegen! Xx E.

• 03 November 2013 - 18:07

Eric, Hannah En Jitske:

Wat klinkt het heeeeerlijk jongens! Zwembad, warm, lekker tempels kijken en bovendien OVERAL lekker eten...!!!! Herken de foto's direct (goed gelukt!!)! Bij ons regende het tijdens onze fietstocht door Bangkok, spannend glibberig maar als voordeel; minder warm. Al blijf je daar zweten! Heel veel plezier bij het koken en zwemmen met de olifanten!!!

X!

• 03 November 2013 - 18:12

Jiska:

Ha lieve Mar en Joost.
    Super om te lezen! Zo te horen hebben jullie al een hele hoop gezien en beleefd!! De eerste grijzen haren zijn er ook al bij door races met taxi's en tuktuk's, herkenbaar ;).
    Heel veel plezier in Chiang Mai nog, geniet ervan!
    Kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.
    Take care! X Jis

• 03 November 2013 - 19:23

Joop:

Jaloersmakend!! Wat heerlijk dat jullie genieten van de andere cultuur
    Klimaat ietsje minder, maar hier hagel en storm!!
    Jullie missen dus !!
    Behalve dan het Requiem van Fauré
    Waar Lisa en ik naar pa gingen luisteren!
    Heel mooi!
    Veel plezier met de kookcursus en olifanten!
    Liefs xx

• 03 November 2013 - 20:50

Maarten En Lisa:

Josies en Marretjes!

Ziet er fijn uit. Kort verslag vanuit bloemendaal:
    Regen, wind, hagel en bliksem.
    Maar geen muggen ;-)
    Veel plezier met de kookcursus en goed opletten want thuis mag je het demonstreren...anders geloven we het niet.

Cheerio!

Lisa en maarten

• 03 November 2013 - 21:26

Eveline:

Wij zitten hoog en droog vandaag ;-)
    Ziet er lekker tropisch uit. Warme voetjes!! Have fun en keep us updated!
    Xx

• 04 November 2013 - 10:40

Roos En Thijs:

Lieve Joost en Mar,

Wat fijn dat we zo op de hoogte kunnen blijven! Toch nog een beetje dichtbij dan.
    Ik denk vaak aan jullie, als ik weer eens door de Hollandse regen rij..... Nu ik dit schrijf
    komt het ook weer met bakken uit de lucht.

Ik ben heel benieuwd naar jullie kookkunsten bij thuiskomst maar dat is nog laaaaange
    niet!

Geniet ervan en hou ons op de hoogte.

Liefs van ons allemaal (katten enzo...)

• 04 November 2013 - 16:24

Veronique:

Zo leuk jullie verslag te lezen en zo herkenbaar( wij waren er in 07!) Veel plezier bij de olifanten.Kookles hebben wij toen ook gedaan, super leuk, eerst samen de ingredieten scoren op de markt!! Geniet. liefs Veronique

• 05 November 2013 - 19:30

Herma:

Lieve allebei,
    Leuk om te lezen dat jullie mooie ervaringen opdoen en dat er mensen zijn die jullie (of Joost) happy willen maken;)) maar volgens mij genieten jullie al volop!
    Zo'n soort reis staat toch ook nog op mn lijstje! Ik ga jullie lekker volgen op reis en kijk al uit naar de foto"s met de olifanten. (Joost en net zo eng met afstappen als onze kameel?)
    Veel plezier en de groetjes uit Santpoort! dikke knuf Herma

• 09 November 2013 - 13:02

Oma:

Heerlijk om dit allemaal te lezen. Geniet ervan.Wij zijn toen niet verdergekomen dan Bangkok.
    Ik was toen met mijn zus en zwager naar Indonesie geweest.Na dat we 5 weken daar rondgetrokken hadden
    waren wij wat moe en verlangde naar huis.
    Maar ik vond Bangkok toch wel erg mooi en ook de floating Market.
    Ik denk dat het nu ontzettend druk is . Hoop de verhalen later te horen.
    Liefs Oma